جزیره ناز هرمز
نوشته شده توسط : hsi

 

 

۴- تنگه چاهکوه

جاهای دیدنی قشم در زمستان، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا آب و هوا معتدل‌تر است. تنگه چاهکوه نیز از آن دست جاهای دیدنی قشم به شمار می‌آید که با شیارها و شکاف‌های عجیبش شما را مدهوش می‌کند.

داستان نام‌گذاری این تنگه نیز به سالیان پیش و درست زمانی بازمی‌گردد که باران در این منطقه به ندرت ولی با حجم زیاد می‌بارید. مردم در کف این تنگه چاه‌هایی را حفر کرده بودند تا در صورت بارش باران برای روز‌های آینده و حتی ماه‌ها آب داشته باشند.

آدرس تنگه چاهکوه: از مرکز قشم به سمت بخش غربی ساحل شمالی جزیره روید، جنب روستای چاهکوی شرقی، تنگه را مشاهده خواهید کرد.

جاهای دیدنی قشم 05
 

۵- جنگل حرا

شیرینی خدادادی آب‌های شور درست در این منطقه با وجود جنگل‌های حرا رخ می‌دهد!

شاید از خود بپرسید مگر ممکن است آب شور دریا خود به خود و بدون دخالت آدمی شیرین شود؟! باید در پاسخ بگوییم بله، با هر جزر و مدی که به وجود می‌آید، درختان جنگل حرا یک‌بار به زیر آب می‌روند و درست در همین موقع است که معجزه رخ می‌دهد؛ ماده معدنی خاصی که در پوسته تنه درختان حرا وجود دارد سبب شیرین شدن آب شور می‌شود.

آدرس جنگل حرا: برای بازدید جنگل‌های حرا، باید به سراغ اسکله‌هایی مانند: اسکله سهیلی، بندر لافت، روستای طبل و … بروید.

 

۶- روستای لافت

اگر به بافت سنتی و تاریخی خانه‌ها و عمارت‌های ایرانی علاقه دارید، در سفر خود به قشم روستای لافت را فراموش نکنید.

این روستا از کهن‌ترین مناطق باقی‌مانده جنوب ایران به شمار می‌آید که بادگیرهای کاهگلی‌اش چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این مکان نیز یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش است.

آدرس روستای لافت: اگر مبدا شما قشم باشد به وسیله تاکسی با ماشین فاصله شما از این روستا تنها ۱ ساعت رانندگی است البته اگر از جاده شمالی جزیره را مد نظر بگیرید.

جاهای دیدنی قشم 06
 

۷- درگهان

بدون دیدن جاهای دیدنی درگهان قشم، از این جزیره خارج نشوید!

درگهان با داشتن مراکز و بازار‌های خرید فراوان، بهشتی برای خرید دوستان محسوب می‌شود. اگر بخواهیم نام معروف‌ترین این بازارها را برای شما عزیران نام ببریم تا پاسی از شب باید به خواندن این مقاله ادامه دهید!

آدرس درگهان قشم: درقشم از هر که بپرسید آدرس دقیق درگهان را به شما می‌دهد، اما بدانید که فاصله شما با درگهان کمتر از ۲۰ دقیقه است.

 

۸- جزیره هرمز

یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی بندعباس و قشم،جزیره رنگارنگ هرمز است. این جزیره بیش از ۷۰ نوع کانی رنگی که در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود دارد و همین امر سبب جذب گردشگران فراوانی به این منطقه شده است.

اگر به این جزیره سفر کردید، حتما از کلمبا و هواری سنتی هرمز مزه کنید، زیرا در هیچ جای جنوب ایران همچین طعم و رنگی را تجربه نخواهید کرد. این مکان نیز یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش است.

چطوری بریم هرمز: برای آنکه به جزیره هرمز بروید، باید قبل از ۷ صبح خود را به اسکله ذاکری برسانید و از آنجا با شناورها به هرمز روید.

جاهای دیدنی قشم 07

 




:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: